Istoria fotografiei contemporane – Partea III

  • de

In cel de-al doilea post legat de istoria fotografiei contemporane am discutat despre diverse clasificari si curente artistice manifestate, bineinteles in fotografie, modul in care acestea au aparut, s-au manifestat dar si despre cei mai de seama reprezentanti. Acest al treilea capitol as vrea sa il deschid cu prezentarea expozitiei “The Family of Man”, cea mai mare expozitie de fotografie din toate timpurile. Primul vernisaj a avut loc in 1955 la Muzeul de Arta Moderna din New York si l-a avut drept curator pe Edward Steichen, lucru care, dupa cum… Citește mai mult »Istoria fotografiei contemporane – Partea III

Istoria fotografiei contemporane – Partea II

  • de

Am incheiat partea I cu ideea ca o anumita elita a fotografilor se intoarce la fotografia clasica in incercarea de a se distanta de fotografia de amatori. George Eastman, fotograf de kodak, “antreneaza” prima generatie de fotografi amatori. El scoate pe piata aparate foto accesibile oricui facand din ce in ce mai multa lume sa priveasca la camera si sa zica “cheese”. Astfel fenomenul foto se generalizeaza, devine un element comun al vietii cotidiene, atentia si interesul privitorului se muta de pe obiect pe continut, dar apar si asa-zisele capodopere… Citește mai mult »Istoria fotografiei contemporane – Partea II

Istoria fotografiei contemporane – Partea I

  • de

In acest articol voi vorbi, pe scurt, despre istoria fotografiei si despre modul in care aceasta parcurge drumul de la un simplu produs al tehnicii la obiect de valoare artistica. La inceputurile fotografiei se foloseau in paralel doua sisteme fotografice; unul inventat de Talbot William Henry Fox care presupunea obtinerea unui negativ din care pozitivul era mai apoi transpus pe hartie si cel de al doilea inventat de Joseph Nicéphore Niépce, un mic fizician din provincie, care a reusi sa fixeze o imagine pe o placa metalica cu depunere de… Citește mai mult »Istoria fotografiei contemporane – Partea I